top of page

Yrityksen logo on paljon enemmän kuin pelkkä kiva kuva ja teksti

Oletko sä koskaan miettinyt mikä tekee yrityksen logosta hyvän ja myyvän? Yrityksen logo ei ole pelkkä kiva kuva ja teksti, joka näkyy yrityksen nettisivuilla, somessa tai käyntikorteissa. Logo on paljon enemmän kuin kivat värit. Se on ensimmäinen kosketus sun brändiin. Logo on yksi ensimmäisiä asioita, joka yrityksestä tunnistetaan ja muistetaan. Edes yrityksen nimi ei jää yhtä helposti mieleen, kuin sen logo. Onhan se myös totta, että ihmiset muistavat paremmin värejä ja muotoja kuin pelkkää luettua tekstiä.


Yrityksen logo on ensimmäinen asia, johon potentiaalinen asiakkaasi törmää ja sen on puhuteltava oikeaa kohderyhmää, jotta saat lisää uusia maksavia asiakkaita.

Papu ja Pata -bistron logo ikkunateippauksessa

Tiedätkö mitä logo kertoo sinusta ja yrityksestäsi?

Yrityksen logo kertoo kaiken yrityksestäsi. Se viestii arvoista ja siitä miten sinä teet työsi. Panostatko laatuun, aikaan vai asiakaskokemukseen. Kaikki se näkyy vain yhdestä pienestä merkistä. Kun asiakas näkee logosi, se herättää mielikuvan yrityksesi luotettavuudesta, ammattitaidosta ja persoonallisuudesta. Logo voi tuoda esiin myös intohimosi ja tapasi kohdata asiakaita, joten sen suunnitteluun kannattaa panostaa huolella. Logo on osa ensivaikutelmaa, joka joko houkuttelee ostamaan tai hämmentää potentiaalisia asiakkaitasi.


Miten logo vaikuttaa yrityksen markkinointiin?

Yrityksen logo ei ole sama asia kuin brändi, mutta sillä on iso merkitys brändiisi. Onhan se yksi ensimmäisiä asioita, joita yrityksestäsi nähdään. Sulla on vain muutama hassu sekunti aikaa tehdä vaikutus ihmiseen, jotta hän jää lukemaan lisää sinusta, yrityksestäsi ja palveluistasi. Ensimmäiset sekunnit ratkaisee ostaako potentiaalinen asiakas palvelun sinulta vai joltain toiselta.


Logo on osa yrityksesi markkinointia. Ihan samalla tavalla kuin yksittäinen somemainoskin. Sen tarkoitus on herättää oikeanlainen tunne, kiinnittää huomio ja saada ihmiset toimimaan. On siis tärkeää että yrityksen logo viestii yrityksen omasta brändistä, niistä tunteista, asiakas kokemuksesta ja arvoista, joita sinä asiakkaillesi tarjoat.


Logon taustalla on aina visuaalinen ilme

Logo yksittäin ei riitä viestimään yrityksesi brändistä. Se vaatii tueksi myös muun visuaalisen ilmeen. Brändivärit, fontit ja muut mahdolliset elementit. Yhtenäinen visuaalinen ilme auttaa luomaan kokonaisuuden, joka tunnistetaan ja muistetaan. Logoa voisi kuvailla yrityksen nimikirjoituksena. Viimeinen silaus, josta yrityksesi tunnistetaan heti.


Logon tekeminen itse Canvalla

Logon tekemisestä itse olen puhunut vuosien ajan somessa. Erityisesti Canvalla logon tekeminen itse on ollut suosittua pienyrittäjien keskuudessa.


Haluatko sä yrityksellesi tunnistettavan logon?

Kaipaatko sä apua logon suunnittelussa tai haluatko kehittää jo olemassa olevaa logoasi?

Yhdessä voimme luoda logon, joka puhuttelee asiakkaitasi. Tutustu logon suunnitteluun ja ota yhteyttä, niin suunnitellaan logo, joka erottuu ja vahvistaa yrityksesi markkinointia.


Comments


bottom of page